2017. január 28., szombat

A közvetlenebb előkészületek

Ez a bejegyzés leginkább az utazás előtti kb. 3 hetet hivatott kicsit összefoglalni, amikor igazán beindult a dolgok szervezése és sok mindent elő kellett még készíteni.

Az ősz folyamán az azért még fontos fejlemény volt, hogy sikerült nagyon jó áron megvenni a repülőjegyet, végül Helsinkibe. Itt jegyezném meg, hogy aki érdeklődik Finnország iránt, jó tudni, hogy a Norwegian Airlines igencsak jó áron kínál jegyeket! Ezáltal ki is lett tűzve, hogy január 19 lesz az indulás napja. Persze az olcsóbb repjegy jár kompromisszumukkal is, ez nálam például egy éjszakai alvást jelentett a reptéren, de semmi gondom nem származott belőle.

Azért esett erre a dátumra a választás, mert tudtam, hogy január 10 körül kerül majd sor a záróvizsgára, ami természetesen nagyon nagyon jelentőséggel bírt. És utána akartam még pár napot hagyni a szervezkedésre is. Utólag beigazolódott ez az óvatosság teljesen.

Fontos eleme volt a szervezésnek az adminisztráció, sikerült minden papírt (placement form, learning agreement stb.) kitölteni, és aláíratni minden féllel. Továbbá mindenképp úgy akartam kijönni, hogy megvan a lakhelyem is. Na ettől féltem igazán, leginkább az árak miatt. Szerencsére kaptam több linket a koordinátoromtól, ahol érdeklődhettem. Végül egész gyorsan lerendeződött a keresés, az egyik közvetítő tudott ajánlani szobát 400 euró / hó áron, és ebben benne van a rezsi is. Kicsit kintebb található ugyan, de jó a buszközlekedése cserébe.

Továbbá még sok apróság is elintézésre várt, így például devizaszámla nyitása, biztosítások elintézése, EU-s egészségügyi kártya (itt komoly nehézségek is felmerültek a magyar bürokráciának hála, de inkább ezt nem is kezdem taglalni), buszjegy Helsinkiből Turkuba stb.

Végezetül fontos momentum volt, hogy január 10-én sikerült az államvizsga, így az utolsó esetleges akadály is elhárult. Két nappal később már mehettünk a szerződés aláírását intézni, bár első körben még csak a tájékoztatót hallgathattuk meg. Szerencsére másnap meglett a leendő diploma száma is, aminek köszönhetően alá lehetett tényleg írni az Erasmus+ szerződést, így az utolsó igazán fontos feladat is teljesült. Emiatt is írtam, hogy szerencse, hogy némi ráhagyással vettem a repjegyet, így szerencsére minden tényleg belefért az időbe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése